Top
Image Alt

Perfect Mood Board

Kilka dni temu rozmawiałam z potencjalną klientką na temat jej dotychczasowych doświadczeń z analizą kolorystyczną. Ta rozmowa zainspirowała mnie do podzielenia się z tobą kilkoma wskazówkami jak wybrać kolorystkę. Jej odpowiedź brzmiała niestety podobnie do wielu innych, które słyszałam już wcześniej. Tak, pani Aniu, byłam na analizie. Stylistka dobrała mi kilka pięknych kolorów, ale ja wróciłam do domu i znów założyłam bezpieczną czerń. Brzmi znajomo?


Kiedy zastanawiam się nad tym schematem postępowania, przychodzą mi do głowy dwie odpowiedzi.

Przyszłaś na analizę kolorystyczną z ciekawości albo namówiła cię koleżanka, bo przecież poznawanie swoich najlepszych kolorów staje się teraz takie modne. Ale nie jesteś gotowa na zmianę. Nie czujesz potrzeby. Nie interesuje cię to. Może wygląd nie jest na liście twoich priorytetów? A może uważasz, że sama wiesz najlepiej w czym wyglądasz jak milion dolarów? Tylko ty możesz sobie na to pytanie odpowiedzieć. I ani ja, ani konsultant do spraw wizerunku, ani stylistka czy makijażystka nie sprawią, że będziesz tej nowej wiedzy i narzędzi używać. W tym miejscu moja rola się kończy i mogę tylko pozwolić ci podążać dalej twoją własną drogą.

Jest jednak jeszcze jedno wytłumaczenie. Nie tańczysz radośnie przed swoją szafą co rano wybierając ubrania na dany dzień, bo kolory, które dla ciebie wybrano nie wzbudzają w tobie żadnych emocji. Czy to są naprawdę te, które miały w taki niezwykły sposób wydobywać twoje naturalne piękno? Czy stylistka, która w galerii handlowej w 10 min wybrała je dla ciebie na pewno dobrze trafiła?


Najczęstszymi kryteriami wyboru usług (i to nie tylko stylizacyjnych, fryzjerskich czy kosmetycznych) są cena i lokalizacja. Czasami jeszcze wczytujesz się w ich opisy, by zrozumieć czy za porównywalną cenę dostaniesz tę samą wartość. Moim zadaniem jest pomóc ci być pewną siebie kobietą, która dzierży w swoich rękach klucz do własnego wizerunku. Chciałabym, żebyś była mądrą i świadomą konsumentką, która dokonuje najlepszych dla siebie wyborów. Dlatego podzielę się z tobą poniżej wskazówkami jak wybrać kolorystkę w taki sposób, by zmaksymalizować prawdopodobieństwo satysfakcji z wykonanej usługi. Jest to istotne dlatego, że idzie za tym satysfakcja z kolorów, które później zapełnią twoją szafę i kosmetyczkę. Jeśli nie znajdziesz informacji na stonie internetowej lub w ogłoszeniu, zadzwoń i dopytaj, masz prawo wiedzeć.

  • Zapytaj na jakim systemie oparta jest analiza i jak skalibrowane są chusty oraz palety kolorystyczne. Nie zadawalaj się odpowiedzią „na systemie 12 typów kolorystycznych”. Najlepiej jeśli usłyszysz konkretną nazwę (np. Sci\ART, 12Blueprints, Color Me a Season, Color Me Beautiful, itd), która będzie gwarantem określonych standardów usług, procesu analizy i kompozycji grup kolorystycznych.

  • Analiza powinna odbywać się przy świetle dziennym lub pełnospektralnym, czyli zbliżonym do naturalnego światła słonecznego. Dlaczego to jest ważne? Światło słoneczne (i żarówki pełnospektralne) obejmuje pełny zakres fal światła pozwalający na dokładniejsze odwzorowanie barw rzeczywistych, czego zwykłe oświetlenie sztuczne nie zapewnia. Jeśli zdarzyło Ci się kiedykolwiek kupić coś, a następnie wyjść ze sklepu i spostrzec, że w świetle dziennym ma zupełnie inny kolor, to na pewno wiesz o czym mówię.

  • Otoczenie analizy powinno być neutralne aby wyeliminować niepotrzebne bodźce kolorystyczne, które mogłyby wpłynąć na rezultat analizy. Podczas analizy chcemy skupić się na twojej twarzy i jej reakcjach w stosunku do chust, a nadmiar kolorów wokół może mieć wpływ na to jak odczytywana jest twoja naturalna pigmentacja. Studio pomalowane na neutralny szary kolor, okrycie przykrywające kolorową odzież czy chusta przysłaniająca farbowane włosy to oznaki otoczenia właściwie przygotowanego do analizy kolorystrycznej.

  • Nie powinnaś mieć żadnego makijażu podczas analizy – jej celem przecież jest poznać prawdziwe kolory, którymi namalowała cię natura, a nie kolory twoich kosmetyków.

  • Właściwie wykonana analiza wymaga czasu. Na przejście przez chusty wszystkich grup kolorystycznych i właściwe rozpoznanie ich efektów na tobie nie wystarczy 10 minut, spodziewaj się raczej około 2 godzin.

  • Nie polegaj na analizie ze zdjęć lub online. Ja nie robię analizy kolorystycznej na podstawie fotografii, gdyż nie wierzę w dużą skuteczność tej metody. Jest wiele czynników, których nie można odpowiednio skalibrować: neutralne tło, oświetlenie, parametry kolorystyczne materiałów, które masz w domu, itd. Obrazy, które kolorystka w ten sposób dostaje są już przefiltrowane przez kilka urządzeń (aparat, laptop, ekran monitora…), a przez to ich kolorystyka nieco zniekształcona w stosunku do oryginału. Czy zdjęcia osób, które znasz w 100% oddają to, jak one wyglądają w rzeczywistości? Czy kupiłaś kiedyś coś przez internet, a po otworzeniu paczki okazało się, że ma zupełnie inny kolor niż się spodziewałaś?

Powyższe wskazówki pozwolą ci uzyskać wystarczające informacje na temat procesu, otoczenia i narzędzi analizy, by podjąć dezycję. Czy jest jeszcze coś, co jest dla ciebie istotne przy wyborze właściwej osoby, która pokaże ci w lustrze twoje nowe odbicie?

Zostaw komentarz

v

Pomagam kobietom odkrywać ich naturalne piękno. Na każdą ze swoich klientek patrzę indywidualnie i całościowo.
Nie masz uprawnień do rejestracji

Reset Password